ansjo skrev:
Ok, jag hoppas att jag har fel men det kommer nog att bli lite jobb att få firman att byta ut fiskarna. De lever på att ha leasat ut akvarium, och då ska det givetvis vara tåliga fiskar som syns, och att köra småfiskstuket i ett sådant kar är säkerligen för mycket jobb för dem.

Skulle du nu säga att du har hand om dem och det skulle hända något, tex en sjukdom eller att många dör så vet jag vem de kommer att skylla på.

Som sagt, jag hoppas att jag har fel;).

Ang. billiga Corydoras, jag tror inte leasingfirman tar det priset och för att få det att gå runt kan de inte ha i sådan fisk som är dyr. De handlar säkert från grossist, och tar fullt betalt till kunden för fisken genom leasingavtalet och då funkar det inte att köpa fisk privat.

Men visst, ett avtal kan alltid förhandlas om, och med förändringar på fiskfrånten blir det troligen en sådan förhandling isf.

Vi har haft problem länge med dessa kar, cyano och bakterieangrepp på fiskarna så vi/de behöver göra nåt drastiskt ändå för detta håller inte. Så då tänkte jag passa på och fråga om det går att kolla över fisksorter mm, dessa fiskar vi har nu har vi haft i ca 3 år så det hade varit roligt att få lite nya sorter. Har inte sett avtalet än så vi får se hur det blir och går men nåt behövs göras.

Jag matar bara fiskarna, ser till att verkar ok och sköter kontakten med firman, skulle inte ta på mig att sköta dessa kar räcker med de jag har hemma:)