lindsey80 skrev:
Jag har en liten flaska, som jag endast använt då jag startade upp akvariet. Den flaskan heter "Easy-Life, Easy Start, bacterial combi system". Sedan har jag en nästa dubbelt så stor flaska, som jag använder vid delvattenbyte. Den flaskan heter "Easy-Life, flytande filtermedium".

Men är det så att det inte är bra att använda så som jag gjort, så ska jag sluta med det. Det är som sagt svårt när man inte kan allt och även om djuraffärer inte är mycket att lita på, så är det tyvärr de enda jag känt jag kunnat vända mig till just vid de tillfällena då jag varit på plats och behövt ha svart just då.

du kan nog sluta att tillsätta filtermediumet. tycker det låter som det är ungfär samma sak du har i båda flaskorna.

tyvärr kan man inte alltid lita på djuraffärer. därför excellenta forum som det här finns :D vi svarar alltid :D
lindsey80 skrev:
Jag fick höra förut att jag har för många fiskar i akvariet. Isf är inte det heller medvetet =O(. Då jag "dum som jag är" lyssnade på djuraffären och de sa att det inte var några problem.

jo du har nog lite mycket fisk. eller för stora fiskar iaf. mollysarna skulle jag lämna tillbaka o byta mot nått som funkar i ett sånt litet kar.

pernilla78 skrev:
vad för vit sand har du för ja vill me ha men läste att m,an ska tänka på corydorasens skäggtömmar,att stenarna måste va runda typ..vill gärna ha vitt ja med men den ja köpte av sa att man inte ska ha de..typ att de blir så skitigt och inte att fiskarna tycker om de

det hette ciklidgrus. kommer inte ihåg exakt vad det är men det är nått kalciumblahablahanåntingmer. bild på det :