[COLOR=#3e3e3e][FONT=Tahoma][:-160]Det är klat att jag ska starta en ny tråd i "Mix fisk" - kategorin! [/FONT][/COLOR]

[COLOR=#3e3e3e][FONT=Tahoma]Som underlag kanske man kan ha den tyska sidan [FONT=Verdana][COLOR=#0033cc]http://www.aquarium-bbs.de/fisch/alter/f-alter.htm[/COLOR][/FONT] .
Vad vet vi om den? Finns det någon länk till akvarieföreningar etc? Är källorna tillförlitliga? [/FONT][/COLOR]

[COLOR=#3e3e3e][FONT=Tahoma]Och kanske i någon framtid en tysk hemsida använder oss som quelle = källa...[/FONT][/COLOR]

[COLOR=#3e3e3e][FONT=Tahoma]Jag tackar Kjell för den idén! [:-60][/FONT][/COLOR]

[FONT=Tahoma][COLOR=#3e3e3e]Mitt mål är att till helgen starta tråden. [:-113][/COLOR][/FONT]

[FONT=Tahoma][COLOR=#3e3e3e]Kjell, deleta nu inte denna tråd, det kan ju finnas fler som vill ge sig in och ge svar på om fiskars ålder har någon betydelse. Jag tänker då inte bara på den genomsnittliga levnadslängden inom en specifik familje-kategori. Det jag tänker på är frågor som tar upp ämnen om olika fiskar exempelvis börjar leka vid olika åldrar. Det skulle inte förvåna mig om det inom något område finns någon som har forskat och skrivit en doktorsavhandling. /Magnus [/COLOR][/FONT]