Jag vill bara få hum om hur alla dessa ciklider fungerar och hur man bygger upp åt dem. Jag har ju redan gjort ett par "grundmisstag" och det visar hur grön jag är trots att jag försökt läsa på. Det är knappast så att jag imorgon springer och köper 12st små snäcklekare bara för att det "kan gå". De har jag inte ens råd med! Egentligen vill jag ju bara köra med Altos i en månad men så dyker självklart bra erbjudanden upp...
Så de tar ett så stort revir ändå att de bryr sig om enstaka skygg snäcklekare där? Jag är van med fiskar som ser på varandra och tänker "Vi är inte ens lika varandra, så vi ignorerar". :p
Vi får se hur jag gör när jag får hit mer sten om jag jag kan bygga mer som jag tänkte från början och just få bort från framrutan. Tanken var just få en sandbädd fram men det ville icke som jag ville så det blev som det blev. Jag ska försöka få till ett rös även till vänster med skiffer in mot väggen och få till en distinktare avgränsning vid modulen.
Altosarna verkar ha slutat att bry sig något speciellt att jag är i karet och pillar runt men det blir garanterat värre när det blir fler revirockupanter. Nu verkar den ena mest nyfiken på allt nytt så som upptäcksfärden för att spana in snäckor idag.