defdac..
Faktiskt inte, jag bara rengjorde filtret (som var eftersatt), jag "vågade inte" byta vatten eftersom jag kände att det gott troll i detta och ju mera jag läte detso osäkrare blev jag på om det var vattenbytet som triggat cyanon eller om ett vattenbyte skulle minka cyanon?!
PMDD doserer jag ca veckovis efter vattenbyte, kan inte säga hur mycket eftersom jag gjort färdiga trorrlösningar som jag heller ned, men det är enligt receptet på pmdd.se
Det stämmer såklart att växterna inte växer så bra, triflorumen er dock grön o fin ut, har tappat blad neråt men komer bra nu uppåt. Inte smal o tråkigt heller, rätt buskig. värdplantorna är frächa o fina, bra bladverk, men ser "nedtryckta" ut, dvs bladen sträver ite uppåt på samma sätt om i alla fall vanliga grööna svärplantor gör, dessa är såna där präckliga, mins inte ved de kallas..
Mmmm..så var det...ska jag vänte med PMDD ? Slo i en tested KNO3 igår i en deperat chansning på att testvärdet (JBL) var åt pipan och det ändå behövdes knäve ?!
OK, "släcka dem" har jag testat innan och det funkar ju, tänkte göra det till helgen ockå, har funderat på GT, men det löser väl inte grundproblemet ?, men det är klart och boven var filtret å är ju kanske "grundproblemet" löst !?..åker nog o köper en kanna GT kan ju inte skada om sagt...
OK, får vara beredd på fight då :)
Jag är mycket tackam för att du tog dig tid att svara, har som sagt läst mycket av vad du skrivit här tidigare och även kollat din hemsida. Det är ingen överdrift att säga att jag är imponerad :), jag bugar !
Ha en bra dag !