Annaica skrev:Jag hittade ett set med grejer just för att göra mossvägg via ebay. Fick med ganska grovt plast-nät, sugkoppar och små buntband. Så det jag gjorde var att klippa till 2 lagom stora bitar nät, klippte hål i nätet för sugkoppar och så la jag ihop näten med mossa emellan, satte buntband på några ställen för att det skulle hålla ihop, tryckte dit sugkopparna och satte sedan fast hela kreationen i bakkant av karet :)
Min erfarenhet av ebay är väl, sådär... av någon anledning så tycker ebay att jag inte kan använda mitt konto för att lägga bud på varor, inte listat ut vad som är fel då det dom kräver redan är ifyllt från min sida. Men den jag köpte av (ett företag någonstans i asien) har även en egen webshop så jag kontaktade dom via mail, skrev vad jag ville ha och så fixade de en paypal-faktura som jag betalade. Inom 1 vecka hade jag grejerna hemma. Tyckte det funkade riktigt bra men det är ju egentligen inte shoppat via ebay ;)
Aha.. hm alltså borde man kunna göra en sån där vägg på samma sätt fast lite enklare med typ myggnät. Fast de förbenade räkorna lär väl krångla sig in på baksidan av hela konkarongen.. Fasen, det här måste kluras på :D
Tack så mycket för svaren dock :) Men jag tror jag fegar ur och försöker handla här hemma istället. Kikade in på ebay och tyckte det var himla krångligt system de har. :D