Läste lite uppåt i tråden och du oroar dig för ljuset. Jag har själv samma ljusmängd i mitt 375l (nästan, har klämt in ett extra 18w men det gör ju en marginell skillnad) med 50cm djup och hade samma oro när jag körde igång. Måste säga att det har funkat över förväntan, har en ganska fin glossomatta på gång bla.

Kolla gärna in min tråd, vi har väldigt mycket gemensamt både i ambitioner och genomgörande (hämtar tex 1+3 kakaduor nästa vecka), kanske finns något där att snappa upp. Är en del jag skulle gjort annorlunda om jag fick börja om, tex använda dammlera (har kattsand dock) och btn vore ju en dröm, så jag tycker du har en kanonstart att utgå från.

En annan fråga du ställde var om pmdd. Det är ju växtnäring så självklart funkar det med CO2, något du absolut bör satsa på för växtligheten. På tal om det så tycker jag att du ska börja med easy carbo snarast i väntan på CO2, bra för växterna och dåligt för algerna.

Som sagt, grattis till en bra start och lycka till, ska bli kul att följa denna tråd!