VisualDarkness skrev:Jag borde kanske förklarat med ord också men ritningen tog all energi. :p
Rampen ligger på ramen och är skjuten nästan längst fram i karet så att den inte får övre modulen att lysa likt en lampa. Jag har bara ena täckglaset, gillar inte att ha under lysröret av någon anledning. Jag har inga hål i täckglaset så de står lutandes på slangarna och in under kanten på rampen. Med andra ord är det öppet in mot väggen bakom karet.
Jag har läst 24-26*C på de flesta ställena och tänker att det är lättare att justera upp vid problem än neråt. Om det rekommenderas att jag ökar en grad så gör jag det. ;)
Bear with me now... Täckglaset tål tusentals grader - det är glas och påverkas inte av lyset i rampen... har jag fattat det rätt nu? Har du ordnat en "syreglipa" genom att luta täckglaset på slangarnma bakåt? Detta behöver du inte bekymra dig om - det finns syre nog under ett fisbelamrat duntäcke i en säng om natten, och jag lovar dig att det fullkomligt strömmar in syre under täckglasen - även om du använder båda två!
Varför skall du justera doppvärmaren upp och ner...? Kan du inte bara ställa den på ett visst gradtal, kalibrera med den riktiga tempen i karet, och låta den göra sin grej?
Jag menar verkligen inte att låta "snajdig" nu, utan bara undrar lite... :)