Nu tycker jag allvarligt att den här tråden börjar spåra ut........och jag är mycket förvånad över Kjells direkta "Påhopp" på Freke....:confused: Jag har varit betalande guldmedlem i flera år, och jag är även aktiv på MFK.
Vad är det för fel på det forumet skulle jag vilja veta:confused: Visst, vi har inte alla artbeskrivningar, vi har inte lika många medlemmar som Zoopet....men forumet har varit igång sedan 2008 (tror jag det var)......det handlar om 3 år, mot för Zoopets, ja hur många år har zoopet funnits egentligen?? jag har varit Guldmedlem sedan -06 och vanlig medlem sedan -05........
Jag blev mycket besviken när jag köpte mina första "monster" för ett par tre år sedan....Jag blev påhoppad och beskyllt för att vara både idiot, djurplågare och andra lika otrevliga saker....Jag har inte varit aktiv på MFK i många månader, men jag har fått bra mycket mer tips, råd och skötselråd om större udda, både ciklider och övriga fiskar, på de månaderna, än jag har fått här under 3 års tid.......Varför är det så?? är det bara för att ni här inne tycker det är slöseri med tid att försöka ta hand om tex. stora Centralaemrikanska ciklider, eller Gars eller vanliga Fengäddor för den delen.....:(
Nu är det inte så som ni har försökt få det till, att användarna inne på MFK, tycker att det bara är att köra på, ju större fiskar ju bättre..
."ja för f*n köp 2 Paroonhajar, det är coola fiskar och de klarar sej bra i ett akvarium på 600 liter."Så är det överhuvudtaget inte.
De HAR större erfarenhet än användarna här på Zoopet, vad gäller stora udda fiskar, de vet vad de ger sej in i....De har haft dessa "monster" i ex antal år. Är det där problemet ligger, kanske?? Att det finns de som har högre kompetens än Zoopetanvändarna??
Jag är nybörjare på den fronten, och jag är tacksam att de finns.....
Jag har försökt, det senaste året innan jag visste om MFK att få lite tips och råd om de Centralamerikanska cikliderna...men det verkar inte vara så många....om ens nån..... som har erfarenhet av dessa. De trådar jag har startat, har antigen blivit bortglönda, pga för dålig respon eller så har det blivit pajkastning om hur dum i huvudet jag är, som ens funderar på dessa arter....det finns SÅ mycket bättre arter att välja på.......Ja jag vet det, jag har haft både Sällskapsfiskar och sydamerikanska ciklider....har fortfarande dessa arter i andra kar......Och dessa arter finns det hur mycket info och respons som helst på....Men det beror nog troligtvis på att de inte är lika bökiga och aggressiva som de flesta av Centralarna är........