vickson skrev:
Jaha. Hon käkade i morse igen men nu på kvällen står hon bakom pumpen och är alldeles grå. Fattar inte vad som hänt under dagen. Eftersom den första honan också dog känns det inte nåt vidare att köpa fler honor, samtidigt som det är taskigt mot hannen att gå ensam.

Vet inte vad jag ska göra. Köpa två till men samtidigt och hoppas på att de överlever eller låta hannen gå själv ett tag och se om han fortsätter må bra? Som jag skrev tidigare funkar inte vissa arter av någon anledning - kuhliiålar, fjärilsciklider och rubingurami dör. Otocinclus, kardinaltetror, mosaikgurami och amanoräkor mår bra.

Har du kollat att de verkligen har samma krav på vatten mm? Dessutom så kan kakadupojkar vara för häftiga i sin uppvaktning - det bör vara minst 3 helst 5 honor till en hane? Vad jag förstår har du bara en hona till hanen??? Min fiskhandlare råde att jag skulle ha ett akvarium så stort att varje hona får ett revir på runt 30 cm. Så för min del blev det bara två honor trots att jag vill ha minst 3.