Växterna slutade falla ihop, och inga fler fiskar har försvunnit! Härmed förklarar jag krisen avblåst ( i alla fall för stunden). :)
Gurmisarna blev skyggare igen medan jag var borta över julen, och av någon anledning har hanen tappat nästan alla "taggar" på stjärtfenan, men det kan bero på att han har haft både en och två fighter med sina fruar...
Annars verkar det löpa på bra nu, ska försöka få zebrorna till lek den här veckan! :)
Det är inte utan att man blir sjukt sugen på att göra yngelkaret till ett mer permanent kar.. 54 l svartvatten med chokladguramis hade varit något!! *drömmer, drömmer* :)
Det är dock inte möjligt i nuläget, känns inte riktigt schysst mot fiskarna.. Kan eventuellt bli lite problem mot sommaren, då det lutar mot att varken jag eller sambon kommer att bo här i stan maj-augusti... Isåfall blir det att välja mellan att lägga ner karet (och det vill jag inte) eller att flytta det till Närpes.. Men då kvarstår ju problemet att det bara kommer att vara igång 4 mån och så ska det flyttas tillbaka till Vasa sen... :/