Säger bara kolla din termometer!
Den jag hade (en digital från clasohlosn som jag silikonade sensorn på) slog på 5 grader gällande inne- och utetemp när de låg bredvid varandra. Anade att något inte var helt rätt då :P
När jag testa mot en "vanlig" kvicksilver-termometer så stämde de bättre överens. Men har ändå lite för varmt i mitt också men det beror på flera komponenter. Mina cirkulationspumpar genererar en viss värme samtidigt som lysrören och framförallt drosslarna värmer på en hel del. Att min ramp sedan är helt sluten gör ju inte att det blir kallare direkt utan vad jag förmodligen kommer få göra är att installera någon datorfläkt som kan pumpa in lite kalla luft. Kanske också ett alternativ för dig?
Sen har placeringen stor påverkan också. Står dina andra kar mot en vägg som är en yttervägg får dessa kar också lägre temp. Har mitt mot en vägg som är in mot mitten av huset, och samtidigt ligger rummet där mitt kar står ganska centrerat så "bara" en yttervägg och därav får jag grymt varmt. Framförallt när man får pressa upp värmen nu i de andra rummen för att de inte ska bli kallt där.