Har precis klarat Mass Effect för tredje gången, med en ny karaktär den här gången, och börjat köra tvåan med den karaktären. Undrar lite över en sak... I ettan kunde man köra om spelet med samma karaktär (vilket jag gjort), och får då behålla armour, vapen, och förmågan till charm och intimidate t.ex. Nu är jag alltså inne på andra omgången med tvåan, men med en annan karaktär än jag klarade spelet med första gången. Men trots att det är en annan karaktär, så tycks spelet känna igen det som en ansdra spelomgång, för det verkar som om man fått behålla de mineraler man har scannat ihop, och även förmågan till charm och intimidate, redan tidigt i spelet.

Så i ettan verkade man behöva köra igenom spelet två gånger med samma karaktär, för att få behålla de grejerna andra gången, medan man i tvåan får behålla dem även om det är en ny (för tvåan) karaktär? Eller fattar jag fel? Kanske inte en särskilt viktig grej, men blev lite förvånad :confused:

Otroligt snyggt är det i alla fall. Kolla t.ex in asaridansöserna uppe på podiet på nattklubben Afterlife ombord på stationen Omega, helt otroligt realistiska animationer och rörelser. Ettan, och särskilt tvåan, är spel där man bara kan bli stående, för att beundra miljöerna...