pelle skrev:Om du vill ge fiskarna bra förutsättningar, så bör du ge dem levande eller fryst foder. De kommer säkert att acceptera torrfoder också till slut, om de inte ges nåt annat alternativ. Men om du vill ha långlivade fiskar i bra kondition som står emot diverse sjukdomar och bakterie angrepp, så finns inga genvägar.
Jag blir inte alls förvånad när en del klagar på att deras apistos bara når en ålder på cirka 1-1,5 år, när man sedan läser att de utfodrat med enbart torr foder.
Apistogramma livnär sig nästan bara på insekter och små kräftdjur i naturen, så varför skulle de inte må bäst av det även i akvariet?
jag köpte faktiskt frysta röda mygglarver som jag bjöd apistona på till middag idag. dom älskade det och även de andra fiskarna! ska pröva någon annan typ av fryst senare och bara det blir säsong och fiskarna är i livet, så kommer jag servera dom levande föda. Akvariebutikerna i min stad har tyvärr inte det till försäljning så det är lite tråkigt..
Ska förövrigt skaffa dem ett 125 liters kar och inreda det passande för dem så fort som möjligt. det enda knepiga är att jag skulle vilja ha en Back to the nature bakgrund, men jag har ingen aning om det finns till salu via en nätbutik.. bor ganska öde så enda viset att få tag på en är nog via nätförsäljning..
någon som om man kan beställa via nätet?