bossep skrev:
Nej jag jobbar INTE inom microbiologi! Jag jobbar med vattenrening och restaurering av akvatiska ekosytem samt fuskar lite inom det fysiska inom vatten. Kanske man kan sätta stämpeln Limnologi på det jag gör? Jag har bland annat skrivit den här artikeln. http://www.guatemala-times.com/component/content/article/1487.html. Men eftersom bakterier i olika former är en stor del av att ekosystem så måste man försöka begripa lite av det också.

Att det sedan är lika mycket, hur skall jag säga det ”Mambo Jambo” inom vattenrening som inom akvaristiken och där är framförallt enzymer på tapeten. Vad jag lärt mig är att Moder Natur slår alla vetenskapsmän och ju längre från det naturliga vi går ju mer går det åt pipan.

Bland annat har vi en förmåga att fixa saker genom att tillsätta något, som sedan de naturliga kretsloppen får försöka rätta till med oftast oförutsedda komplikationer.

jätteintressant artikel om cyanosar... synd att man inte kan utnyttja dig till att komma till min skola och berätta om dem...
hmm inte konstigt att jag upplever att du kan ditt vatten :)