Nu är jag då ingen expert på det här men tänkte tala om vad jag haft i mitt 60L.
* Ett stim Endlers Guppy - Lite osäker på mängden faktiskt eftersom de ynglade som attan och jag hela tiden fick gallra ur pga det. Men som mest gick där säkert ca 20 st, vilket var rätt mycket i mina ögon. Rätt mycket växter i hörn och bakvägg och stor simyta framtill.
* 2 Dvärgkulfiskar + 1 endlers guppy (de åt den inte som det var tänkt). Mer växter än simyta hade jag. Som resultat såg man endast fiskarna i samband med matning då de resterande tid höll till bland växterna.
* 10+ st "multisar" (Mångbandad snäcklekare). Sten, grus och snäckor. Inga växter alls.
* Litet stim på 10 Neontetror. Mycket växter, främst baktill med simyta framtill.
* 1 rödbukad vattensalamander. Inte direkt rolig men den bor där ännu :D
Kampfiskar kan jag inget om. Tetror är heller inte en stark sida. men du kommer garanterat få jättebra svar från flera andra med koll på den saken :)
Vad gäller filter så har jag blivit löjligt förtjust i påhängsfilter (s.k ryggsäcksfilter) men om de passar till fisk vet jag faktiskt inte, då jag endast hört talas om dessa i räksammanhang. De stör inte bilden inne i karet iaf vilket är en stor fördel.