Rooster skrev:
Ja ok men nu när de går i bättre vatten så löser det sig nog med ögat skall du se. Har själv haft en blåciklidshade som hade popeye till och från ett flertagl ggr men det gick alltid över... verkar som att äldre exemplar är mer känsliga för det...

Ok ja jag trodde att det var samma variant, alltså den fisken som är på avataren och den hanen med popeye som nu har yngel, å att den nya hanen alltså var en ny individ av samma typ men så var det alltså inte då. Vet du om paletten på avataren är en P. pulcher "super red" förresten? Om inte så är den ju sjukt röd ändå, väldigt stort rött fält jämfört med många "vanliga" odlade pulcher. Har ju minst lika mkt rött som P. sacrimontis, faktiskt väldigt lik en sådan öht även fast det inte är det? :)

Kan nog stämma att äldre individer är mer mottagliga för sjukdomar, däribland pop-eye. Han är dock inte gammal köptes som ungfisk för knappt ett år sedan, nästan fullvuxen nu, men total inte mkt mer än ett år och de kan ju leva ett tag iaf.

Nej precis 2 olika fiskar och den på avataren vet jag inte exakt vilken variant det är, det jag vet är att den inte är odlad utan vildfåångad, stog endast Palettciklid VF när jag köpte den om jag inte minns fel, men ganska säker på att det är en fin pulcher... trots allt en VF och därmed mkt vackrare....

Nicke