Dre skrev:
Nej, de är riktigt fredliga och håller sig ifrån allt vad tetror heter enligt min uppfattning. Nu har jag inte haft de minsta men jag har haft en hel hög med sajicayngel i samma akvarium från att de vat 1cm långa och Guianacarorna var helt ointresserade.

Jag har märkt att sedan jag flyttade dem till 430 akvariet från ett 100 liters så är de "aggressivare" under lek. Men det är väldigt milt ändå. Honan jagar undan inkräktare men aldrig mer. I allmänhet är alla andra fiskar helt ovetande om att lek och yngelvård pågår.

Det låter perfekt. Har funderat en hel del över vilken lite större ciklid man kan ha med växter och mindre fisk.

Tack så hemskt mycket för all information om jordätare. Jag har inte haft någon direkt koll på dessa. Det blir med stor sannolikhet någon jordätare i framtiden. Just nu har jag fullt i karet så det får blir när det finns plats.

Jag har kollat lite hos mina lokala handlare och jag kan inte hitta just Guianacara geayi. Inte ens i beställningslistorna just nu. Det finns däremot en del andra jordätare att få tag i. Är dessa ovanliga så man endast hittar dem i lite större butiker och städer?