ah, håller med dig i det mesta.
MEN du har fel i en sak. Rasism mot svenskar ÄR tillåtet, jag diskuterade med min advokat om jag hade någon chans att göra en anmälan, men NEJ, eftersom etniskt vita svenskar inte får använda sig av Hets Mot Folkgrupp.
Inte heller Heterosexuella får göra detta.Sen, som sagt, när man tar en 10 minuters promenad så kommer man till råslätt där man mer eller mindre har tur om man inte får stryk om man är vit.
Kommer ihåg i höstas när jag och pappa var där och handlade, och en vit kvinna i övre medelåldern blev nedslagen av 8-10 turkar (råslätt är mest turkar) för att hon inte hade pengar på sitt kontantkort, som tillhörde hennes mobil som dom precis stulit)
Stod inte ett skit om det i tidningen dagen efter, eftersom detta INTE HÄNT. Alltså, de var bara jag och pappa och denna kvinna som var svenska, dock så var vi en 50 pers nere i undergången där busshålplatsen är.
Nästan alla som var där skrattade som fan åt kvinnan, vi försökte gå emellan men ja, det gick ju jättebra.
Hade detta däremot vart en omvänd situation, 8-10 svenska killar som hoppar på en kvinna i burka och slår henne sönder och samman medans ett 40tal svenskar står och hånskrattar åt henne, ja då hade det upprättats fackeltåg över hela landet.
Så jag, som vit, när jag bor där jag bor, känner mig väldigt utsatt.
Min granne (som är från irak eller iran, jag kommer verkligen inte ihåg) är livrädd för att dra dit.
Han har nämligen konverterat till kristendomen och kallar sig själv svensk, så han har fått höra flera gången från sina förra vänner att dom tänker skära halsen av honom om han så mycket som sätter sin fot där igen. Detta gäller även mina romska grannar, då turkarna här i stan verkar HATA romer över allt annat.
Så ja, den rasism och diskriminering man läser om i tidningen har jag inte sett med egna ögon, däremot "omvänd" rasism.