022helpek skrev:Hmm jag är böjd att hålla med Faltaren - man måste testa testet ibland och dessutom kolla när bäst före datum är. Dessutom så har jag den hårda vägen lärt mig att nitrithalten kan faktiskt åka upp ihöjden av att man byter vatten för ofta...
Har du inte någon polare som har filtergoja att övervara till ditt filter - föresten vad har du för filter och har du gjort rent det på sistone? hur länge har akvariet stått?
Dra upp bilderna på http://picasaweb.google.com - högerklicka på bilden och kopiera bildadressen. Sedan trycker du på länkbilden (glob med kedja) och klistar in den kopierade adressen o vola vi kan se din bild via länk
Ja, men jag har testat testet mot "kranavatten" och då är det inget NO3. OK, intressant..för det första skrivet du "nitrit"halten (är det felskrivet..menar du inte nitrat vilket vi talar om här..) för det andra skulle det öka med vattenbyte...hmm strange..borde ju minska med bra kramvatten tycker man..nope ingen gojjepolare..desstum tror jag mitt filter mår bra, har gått i över 1 år, urtvättat i rent vatten så sent som för ca 1 månad sedan (men redan då var NO3 högt)..FluvalFX5, 3000l /h...bollar pluss mattor i det..karet ca 1 år på samma ställe..
kollar på bildladderiet imorn