Alexia skrev:Egen brunn, så det är möjligt. Svårt komma på vad det skulle kunna vara för ngt som just BARA vallis (hitills iaf) reagerat på, när det ska vara en så lätt och anpassningsbar växt, och andra svårare växer fint. Men det kan absolut vara ngt i vattnet, jag vet ju inte ner till molekylnivå vad det innehåller.
IMORGON ska förhoppningsvis vattentesterna komma (hoppas det stämmer den här gången), och då kan jag ha lite mer koll på vattnet iaf, även om det ju inte visar ev metaller så. Det jag vet vi har är relativt hårt, kalkrikt vatten. Men det ska ju inte vallisen ha problem med.
Knepigt det där.
Men ska jag behålla roten på de gamla och se om det kommer nytt, eller ta ur dem och kasta dem? Är 2 plantor kvar som jag klippt ner till 1 cm (de var typ 60 cm som längst från början..).
Testa med att behålla roten - för jag har förstått saken så att tropica tillexempel tar bort nästan alla blad och klipper av rötter på mitten och de får det att växa så borde din vallis få en chans -men som sagt det tar ett tag innan du ser något...