Alexia skrev:Ang måtten så mitt är 90*42*42 eller nåt (osäker på om det är just 42 eller om det är 45 bredd och höjd, 90 långt och 4X höjd och bredd iaf). Det känns väldigt 'rektangulärt' och inte alls fyrkantigt.
Det lilla är 50 * 30 * 30 och det känns ganska fyrkantigt.
Så 160 *60*60 skulle inte jag kunna tycka känns fyrkantigt i alla fall, men är ju olika hur man uppfattar det - därför det kan vara smart bygga en låda med måtten och få ett hum. Ofta så känns/låter de större än man uppfattar dem tycker jag?
Nä, vi pratade nog om 150 60 60..det skulle nog kännas lite fyrkantigt, och det är på håret att jag kan ha 160 i längd..Lägger in en bild, så ni kan se vad jag menar....Och ja, jag vet att man inte ska ha något ovanför akvariet....men den sitter med ordentlig skruv...=)
Men det är den väggen jag att spela med.... roligt va, och vill inte ha för djupt heller, då man ska gå förbi där till kök och vardagsrum...ständigt..och som det står nu, så står det alldeles för långt intill väggen, där kommer jag ej emellan, för att te x ta bort vattenfläckar i bakglaset...!! så jag måste ut med karet en bit också..
http://www.zoonen.com/visabild.asp?oid=2867141