ettfettbranamn skrev:mja.. ska inte bråka om det, jag satte just upp ett fantastiskt btn-kar åt en polare.. om man inte är kär i 10ppi och eheim 2252 utan tänker mer i banorna xp3 med vadd + eheim 2080 pro III / eheim 2060 med lavasten / ehfisubstrat så tycker jag inte btn med filterkammare är särskilt smidigt..
det beror ju helt på vilken typ av kar man ska köra också.. men jag är ju en sucker för relativt praktiska kar, jag tycker också att BTN snor alldeles för mycket plats..
sen om du som sagt ska byta inriktning får du aldrig bort silikonet ordentligt.. men.. hellre "riktig" BTN än något plagiat iaf.. oslagbara rent estetiskt..
aja ska du köra med massa super high teck grejjer så skippa filterkuberna då. jag har inga filterkuber bakom mina bakgrunder utan enbart utsug till ett ytterfilter. så man BEHÖVER ju inte ha så filterkuber tex.
jovisst snor de lite plats. men man kan ju köra slimlines. tar max 2 cm o vill du ha teknik bakom så tar de max 5 cm.
o vadå att man inte skulle få bort silikonet ordentligt??? ööh har du ens silikonat om ett kar eller så nån gång? det är bara att sitta o gnugga med rakblad så är det snart borta ska du se.
tycker kar med bakgrund som man kan gömma tekniken bakom är nästan mer praktiska. teknik är inte ivägen om man ska fånga fisk tex.