Alexia skrev:Jag har köpt en del växter på Tradera, och hitills (två olika köpare) så har de varit jättefina. Visst är det skillnad mot när man köper i affären och får en hel planta med rot osv, jmf med att köpa sticklingar på Tradera, men hitills har alla mina (utom vallis) både varit fina och mått fint. Fått lite skräpsnäckor med ibland, vilket jag inte får på akvarieaffären, de har nämligen kulfisk i sina växtkar som städar sånt. Men de flesta äggen går ju att ta bort innan plantering.
En av de jag köpt av, som säljer mycket växter på Tradera, hör hemma i Stockholm, Asplunds Akvariefisk eller vad de heter, kanske kan de sälja växter 'live' till dig med?
Mina ancistrusar är iofs små, men de låter bli svärdsplanta - kanske för de har annan mat nog?
Lite snäckor skulle våra botior nog bara uppskatta, vi skaffade dem när vi fick problem med snäckor. Problemet var löst på några dagar efter att de flyttat in.
Den ena ancistrusen kan vara lite elak och jaga den andra när det är käk (han försöker även jaga bort de andra men framförallt pansarmalarna fattar inte det utan käkar på trots hans skrämselförsök) så kanske är det så att det är den som blir bortjagad som äter på plantorna?
Hur som, uppätna blir de! :)
Ska se om jag hittar nåt spännande på tradera hittar man en säljare i närheten så skulle det nog kännas tryggare...