Kensa skrev:
Vilket tyvärr innebär en ganska påtaglig fara.

Samt att om nått skulle hända så är det inte många försäkringsbolag som gillar upplägget.

Kör själv med en slaktad takarmatur på 2x18W, med kalkylerad risk, samt totalförbud på andra

medlemmar i familjen att närma sig karet, samt på andra vis säkerställt att kottarna inte kommer

åt nått alls.

liten fråga, till vilket kar är det du skall fixa detta ?

Vad har du för rör idag till detta kar ?

En reflektor kostar mycket mindre är rustalampan och kan i vissa fall öka ljuset ner i karet med 100%.....

Okej tack för alla svar! Jag hade på känn att det inte var någon bra idé men jag ville fråga iallafall :)

Det är till ett kar på 112L, det finns egentligen en heltäckande plast ljusramp med plats för 2ljusrör som hör till akveriet men jag tycker den är gräsligt ful, därför använder jag inte den utan en "vanlig" ljusramp. Röret som jag har är ett Aqua-Glo http://www.pwss.se/product.php?productid=242&cat=31&page=1
Har även en reflektor till det, men ett av clipsen har gått sönder så det går inte att använda längre :(

Men jag började fundera på om det inte skulle gå att ta insatsen från den heltäckande ljusrampen och bygga en ny ljusramp av det?