PatrikMalmo skrev:Aqua medic 1000 löser gasen bättre, jepp. Lär knappast påverka flödet från ytterfiltret. Den ska sättas så att flödet går på motsatt håll mot bubblorna. Externt blir det då på insuget, annars kan du sätta den inne i karet på utblåset, fast då tappar man lite funktionen med att få tekniken osynlig.
Aldrig kört med pH-styrning själv, men såvitt jag har greppat det är inget instrument bättre än skötseln av det. När/om jag kör med sådant tänker jag kolla proben någon gång i månaden. Förvaring när den inte används är bra i osmosvatten, om jag minns rätt.
Nixon,
trevligt kar!
Hilsen,
/P
hmm...inte sääker på om jag förstod dig rätt...man skall väl koppla in seriellt EFTER filtret, så man så att säga bara utnyttjar vattenflödet. mitt filter är som sagt på 1050 l/h...så det borde väl räcka...
Inflödet på själva reaktorn är i ovankant, utflödet i nederkant...o koldioxiden förmodar jag släpps ut där nere, o på så sätt möter vattenströmmen. På Aquamedics hemsida finns en skiss o där ser det ut som att man bara kopplat in den som sista led innan akvariet, seriellt med ett vattenflöde. Det borde väl vara sämre att sätta den före filtret etersom då är dels vattnet inte lika rent, samt det kan väl fastnagas i filtret o dess pump så småningom...
det står att fattningarna på reaktorn är 12/16...betyder det alltså att en slang som är 16/22 passar?...det är den slangen som mitt eheimfilter har..