bossep skrev:
Hej,

Såg i din andra tråd att växterna inte växer och att du köpt växtnäring. Detta är inte riktigt grejen med lowtech om man skall vara petig. Tanken är att fiskarna bidra med gödning och växterna skall fixa syre och ha koll på näringsämnena. Om inte växterna dör för dig låt dem vara. Du kan nog övermata lite då kan växterna ta upp näringsämnen från maten när den ruttnar. Om du kollar Diana Walstads grej så ”matar” hon akvariet innan hon släpper i fisken. Jag gör också det även om det inte är lowtech. Man vinner mycket med det och bakterier osv får lite näring samtidigt som växterna. Kan du inte vrida ur filtret från den stora burken. Då går det fortare! Du vill ha lite böss som ramlar ned i substratet.

Om du inte är för petigoch nördig kan då slå i en slurk PMDD.

jag var nog otydlig...jag syftade på 450l :)
Mitt lowtech är jag riktigt nöjd med, änn händer det inte så mkt, jag kanske är snål med matningen där (erkänner). Kanske så att man är för "rädd" om 450l att man är väldigt strikt med maten, inte som 720l, där slängde man ner allt i burken och man matade rikligt.
Jag har bestämt mig, vi ska byta sand innan nått händer i det karet. Sanden kommer till nästa månad...om jag orkar vänta så länge *LeR*

Jag ska skriva ut Dianas bok, har den på datorn, ska ta och skriva ut den ngn dag på jobbet *leR*