Menar du att du ska köpa eller sälja räkor på mässor? Och vilka mässor isf?fantawor87 skrev:Hej!
Jag har tänkt mig att starta en större odling av crystal red räkor på olika mässor och så.
Stora räkor ska du helst inte sälja, de är känsligare för flytt och köparen vet heller inte hur gamla de är. Sedan beror priset mycket på hur de är tecknade.Min fråga är:
Vilket pris är rimligr för en räka med T.ex. vit och röd randig med starka färger och där räkan är ganska stor?
En räka med mer rätt är oftast mindre värd. Ju mer vitt desto dyrare blir de.Vad är ett rimligt pris för en räka som nästan är helt röd (starkt, fin röd färg) och där räkan är ganska stor.
Det beror på hur det vita ser ut, antingen är det en Snow white, eller Golden som är samma sorts räka men mindre vitt.En crystal red räka som är helt vit (klar, stark vit färgad) och där räkan är ganska stor. Tror att den räkan kallas för snowwhite crystal red schimp? vill gärna ha namnet på den:)
Jag har hört att dom är ganska dyra på mässor.
Chrystal red är nog den bästa benämningen[COLOR=black].En annan fråga är om jag nu ska sälja dom på en mässa, vad ska jag skriva att dom heter? Redbee eller crystal red?
Crystal red är väll trademarkt eller vad det nu heter (ett C med en ring runt)
Det låter bra, mycket mossa som de kan gå och plocka i gillar de.[/COLOR]
Det finns olika foder för detta, kolla på tex www.ebishop.se.
[QUOTE]Vad gillar dom att ha för inredning, altså mycket rötter, stenar, mossa m.m?
Honorna ser lite tjockare, högre ut, och brukar vara lite större.