Jepp, helt riktigt:)!Jonasroman skrev:Tack för svar Anders:)
ja...tänkte mest på hygrophila polysperma som ser strålande ut de översta 50%...men inte så roliga längre ner. Så då klipper jag alltså av stängel nånstans på mitten, drar upp den nedersta med rot o allt, o trycker ner den avklippat översta halvan?
Likaså på dessa, kapa nedersta delen och släng. Limnophilan kommer att växa bra sedan, det var en av de värsta ogräsen jag hade i mitt 960!gäller även min eulensis stellata, som växer så det knakar, men allra längst ner är gles o fa väldigt mkt luftrötter, som gör att den ser lite skräpig ut.
Min limmnophila aromatica har böjat att fart, men här märker jag att vi har med en lite mer långsammväxande krabat att göra...men även den tror jag på sikt kommer bli lite klen nertill....
Den som tappar alla bladen kan du troligtvis slänga, kanske den blivit frusen vid frakten och därav tappar bladen?mina anubias förresten: en av dom kommer nog tappa alla blad till slut, men inte den andra. Den som mår bra..där bubblar det syre från själva rotstocken!...coolt...
Jodu, jag kasserade minst en 10-liters spann med växter i veckan när det var som värst, trots flera annonser på bortskänkes kom aldrig någon och hämtade gratis växter konstigt nog.ja...mkt mkt snart är karet för litet...:(...får nog ansa en hel del rätt ofta..i o för sig ett angenämt problem:)...
nåt du spontant tycker jag bör förbättra med scapingen?...man blir så begränsad med ett kar på bara en meter:(
Nope, inte som det är nu. Kanske en grej som hade varit snyggt och vi snackat om förr. En Redmooregren som kommer ovanifrån skulle bryta av bra, den behöver inte vara stor utan bara så den "stör" intrycket av ett välordnat akvarium.Men det är annars svart att dels skriva hur det ser ut på en bild, och sedan har det inte börjat växa riktigt ännu, vänta någon månad så jädrens:)!