.Nja men de flesta djur (både i Sverige och andra länder) är väl uppväxta på privata gårdar. Visst kött smakar definitivt olika men jag vet inte om det beror på hur djuren har levt eller på "industrihanteringen" av köttet. Själv är jag också uppvuxen på landet och min farsa (som nu är 85 år!!!!) envisas fortfarande med att hålla djur.

Det jag menar med "privata gårdar" var just folk som har djur för sin egen skull och kanske bara har ett 20-tal får - inte djur som föds upp enkom till slakt, även om det också förekommer på privata gårdar. Dåligt ordval, i know!

Jag tycker nog att de djur som gått i stora hagar, ätit mest gräs och hö och inte en massa tillsatsämnen, hormoner och annat skit, samt slaktats på ett lugnt och så stressfritt sätt som möjligt smakar bäst ;) Nu är det ju inte möjligt att allt kött vi köper i affärerna ska härstamma från sådana djur, men enligt mig är det ändå bäst för djuren att få leva på den lilla gården och vara lyckliga ända till sin dödsstund. (Därför kommer jag också att hålla egna får sen när jag får möjlighet)