Vandal skrev:@sina
är det nåt typiskt sverigedemokratiskt att vara emot plågsamma slaktmetoder? isåfall kan de ju faktiskt ha en positiv fråga...
vad jag sett inom "Halal" och "Kosher" är djur som är vid medvetande fram till dess att de skäktas... det vill säga utan användande av bultpistol... det är också det som förespråkas av Islamister (Märk väl, inte alla Muslimer utan de som av nån lustig anledning väljer att bokstavstolka Koranen) och ortodoxa Judar...
Vet jag inte om det är något typiskt sverigedemokratiskt - men videon ifråga var ju en valvideo. Uppriktigt sagt tror jag att dom skiter i djuren - de har ju t.ex. inte gjort någon video på smågrishanteringen I Sverige eftersom den ju knappast kan skyllas på invandrarna.
Sedan är det en annan sak att lagen om förbud mot skäktning utan bedövning som infördes i västeuropa var en antisemistisk lag som kom till i slutet av nazinfluerade 30-talet. Den togs sedan bort i en hel del länder eftersom lagen där ansågs vara en antisemitisk lag - den är dock kvar i Sverige.
Jag har inget emot lagen som sådan - men hävdar fortfarande att det vore bättre om vi här istället protesterade mot de djurövergrepp som förekommer här