åheim, om du tycker att det jag skriver "verkar lite ofokuserat" så är det inte mitt skrivande det är fel på. Kan du hålla dig till ämnet i stället för att öva härskarteknik på mig?

Om jag tittar på en människa och den attackerar mig fysiskt får den människan straff. De människor som går till fysisk attack om man tittar på dom sitter i, eller hamnar ganska snart i fängelse eller under psykiatrisk vård. Människor tittar på varandra, det är inget sjukt med det, det är fullständigt naturligt, om någon tittar länge är det normalt att fråga om de vill något, inte gå till fysisk attack. Om man väljer mellan att gå till attack eller ringa polisen om någon tittar på en lite längre än vad man är bekväm med kan det vara lämpligt att söka vård.

Om "man måste utsätta hunden för de situationer som den inte kan fungera i på ett korrekt sätt för att komma åt problemen" vad är då problemet med att folk tittar?

Kan jag tolka sista meningen i ditt senaste inlägg som att du ändrat åsikt från inlägg #5204 i tråden där du verkade anse att det är omgivningens sak att anpassa sig till om hunden/hundägaren klarar av att man tittar på hunden?