[QUOTE=Bluewing;n2365066]Sedan har jag lite andra tankar om mina kar generellt. Lite är det väl egentligen mina regnbågsfiskars fel. Av alla kar så är det vid deras kar jag kopplar av bäst egentligen. Du kanske tänker att de bara simmar runt? Ja, det gör dom simmar runt, bråkar lite, letar mat, stolar sig etc. dvs. sånt som fiskar gör.
Tidigare har jag alltid använt stimfisk, tetror etc. som accessoarer i karet dvs. lite pynt och stämningshöjare. Alltid haft fokus på ett intressant beteende, yngelvård etc. Men som oftast så är det egentligen idag harmoni och skönhet jag söker i ett kar. Det får jag i lika hög grad eller egentligen högre med tetror, regnbågsfiskar etc.
Så i framtiden när mina ciklider blivit gamla och simmat vidare är det fullt möjligt att det blir växter och regnbågar eller tetror som blir själva grejen med det karet.
Det var väl allt just nu mina vänner.
[/QUOTE]
Växter och tetror låter som ett bra recept för ett fint akvarium tycker jag, jag såg ett akvarium med bara väldigt många Kardinaltetror för ett tag sedan, i en hyfsat biotopliknande miljö och det gjorde sig väldigt bra, ett stim på 100 eller om det nu rentav var 200 stycken :)