Ikväll var det både kul och jobbigt vara akvarieägare....
Jag kände att det var dags att fånga in de corydoras duplicareus som går i stora karet och flytta de till lilla karet. De gömmer sig hela tiden så jag ser de mycket sällan. I det lilla karet blir de mer synliga hoppas jag. Maken var snäll nog att fixa en "coryfällan" av delad plastflaska och borrade hål för genomströmning av vatten. Självklart fungerade inte fällan till att fånga in några corys men fjärilar hade inget emot att komma in i den och käka av zucchini som jag la där i som bete. Kunde inte annat än att få mig ett gott skratt när jag såg vilka jag hade fångat i flaskan.

Eftersom fällan inte fungerade fick jag försöka fånga de små rackare på annat sätt utan att förstöra mycket av inredningen. Det var ett helvete för snabbare fisk finns inte. Lyckades fånga 4 av de sex jag har. De sista två får jag fånga en annan gång.

Nu är alla växter tilltufsade, rötterna omgjorda då allt bara rasade trots att jag var så försiktig som möjligt. Och tiden det tog mig att fånga de fyra skall jag inte ens prata om.