Jag tycker att det har blivit MYCKET bättre än innan uppstramningen här på Zoopet. Ett jättebra grepp Kjell.
Sedan får man ha en del saker i bakhuvudet när man surfar här, och på alla andra forum:
Ett diskussionsforum är till för att man ska diskutera och utbyta erfarenheter, detta hade vi lika gärna kunnat göra i ett rum, öga mot öga (med stora begränsningar jämfört med nätet)... Skillnaden är bara att då kan man med kroppsspråk och röstvariationer säga så mycket mer. Trots alla smileysar så finns det risk för att man skriver som man tänker och glömmer att folk inte ser "glimten i ögat" eller att man själv inte kan se att någon tar illa upp och rätta till det.
Det finns några här på forumet, jag är en av dem (kanske någon på admin sidan också?), som gärna skriver ganska "rakt på" vad vi tycker och tänker, detta är ett beteende som är invant och som man inte alltid tänker på. Jag hoppas att de som finns här ofta lär sig detta och tänker
-Ja, justja, det är ju XXX som skriver, då är det nog inte så allvarligt som det låter!
Tyvärr finns det ju alltid nya medlemmar, som inte lärt sig tonen från vissa, så det kommer alltid att bli missuppfattningar...
Jag brukar försöka tänka mig för, men jag erkänner att jag kan ha dåliga dagar då jag kan bli ganska sträv när jag tycker att något är fel....
Detta blev lite av ett försvarstal från min sida... hoppas det är OK!