[:-25][:-25][:-25][:-25][:-25][:-25][:-25][:-25][:-25][:-25][:-25]
Oooh...det var så klart väder igår ju...så vips vart det ju frost inatt.
Hade vart myyyysse skönare att få ligga kvar under goa varma täcket...*mummlar sömnigt*

Igår efter jobbet så åkte jag direkt till Bromma Zoo å införskaffade en ny liten pump á 146 kr. Sen hem, efter ett smärre stopp i Arninge på Pillerbolaget där. Så var man sugen på suuuuushi va....kan det ha berott på en annan tråd som var aktuell här inne igår...*s*...hmm..."Nemo-sushi"....
Nåja....sugen som man var på sushi så...knallade jag bort till pankomaten för att hämta ut lite stålar för det hela.....å den var stängd !!! [:-115][:-115][:-115]
Vart ingen sushi, vart Tai Satay istället....*burp*
Efter middan så var det pumpbytesdags....å väck mé nätkassen mé bladet å döda scalareromsägg i.....vart för dålig cirkulation ju så de klarade sig inte...geggigt värre urk !! [V]

Upp mé gamla pumpen, se till så att inga små minimalasugproppsyngel till ancistrusar satt kvar.....tiddelidum tiddelidej...ner mé den nya...kommer han sambon..."finkar den bra ?? Vad tyst den är."...jag hade inte ens satt igång den...*s*
Men den vart bra, å man kan justera lufttillströmmningen i utblåset själv.
Osså skulle man ju skölja rent nätkassen å gallerplastlådan....den hade ju stått på köksbänken under tiden.....av mé nätkassen...å va ser jag ?? Joo...ett stycke sprattlandes malyngel som sitter på botten av gallerplastlådan i en liiiten droppe vatten som var där !! [:-127][:-127][:-127]
Vips tebaks mé den sprattlandes i yngelkaret !! Å han sambon stod minst en kvart å kollade på det hela för att se så lilla ynglet mådde bra. Han har blitt malfrälst...*asg*

Fjollträskväderstatus: [:-161][:-161][:-161][:-161][:-161][:-161]
Aaaall den fina gula klara solen é boooorta !!! Grått grått grått så långt ögat nåååår [:-13]
Temperaturen ligger la kring 0 kan tänka...folk ser så där lagom halvfrusna ut då de trillar in genom dörren här.
Uj, nu har de satt igång vindrutetorkarna på bilarna som far här utanför oxå...[:-171][:-171][:-171][:-171][:-171]

Å nu é han akvarieleasingkillen här å håller på mé karet här i korridoren ovanför. 300 liters sällskaps mé lite sånna där slöjstjärtssvärdbärare i, platys, en gurami, siamesisk algätare, några pansarmalar å så....
Han hade fått order om en sån där "akututryckning" visst, att det hade verkar vara lite hängiga fiskar, men hur vi än stod å glodde både han å jag såg det hur friskt ut som helst. En massa pigga platy-yngel, inga hängiga praktbotior eller så.
Den enda som var verkligt "deppig" var den blå guramihanen, som vi inte såg nånstanns...förrens han lyfte på ljusrampen. Där låg han, väl intorkad. Hoppat opp genom mathålet hade han visst gjort, eller blivit jagad av den gula guramin......vem vet ???
Han hade i alla fall mé sig lite nya fiskar, å hon sekreteraren som beställt det hela var ju inte här så "Du får välja fiskar istället" sa han å räckte över lådan till mig.
Uj.....*s* [:-128][:-128][:-128][:-128][:-128]

GooGoo.....Robinson-premiären é väl förbered. Jag har strött sandstrandssand i soffan för att få in rätta ö-känslan, palmerna é ställda kring TV:n å på middagsmenyn står endast kokt paaaaalmhjäääärta *tysk brytning*.

Häve ö störtnajs freda everyhoooooopa !!!

[:-157][:-157][:-157][:-157][:-157][:-157][:-157][:-157][:-157][:-157]