Hunden ifråga smet från sin tomt och hussen till hunden kom springande när han hörde mig skrika. Att ta tag om en främmande hunds strupe skulle jag inte våga, jag var i detta fallet rädd för att själv bli biten och eftersom det var en så pass stor hund så kan en sådan åsamka en hiskelig massa skada. Kanske är jag feg men hade det fått pågå längre hade jag nog blivit tvungen att göra någonting för att förhindra att min hund skulle skadas ordentligt.

Den andra hundens Husse kom fram och föste bort sin hund in på tomten igen och kom sen tillbaka och prata med oss och frågade hur det hade gått till. Han undersökte också vår hund för att se så han inte blivit skadad.

Jag kommer inte anmäla denna gången men om det händer en gång till, då har vi nog inget annat val.

Det finns flera hundägare i området som har sina hundar löst springande vind för våg i princip och har urusel kontroll på dem, men denna hund har de hyffsad koll på, den kommer alltid när de kallar in även om den ser oss så vi hoppas att detta var en engångsföreteelse, det är ju inte kul att behöva bli ovänner med sina "grannar".

En annan granne skällde jag ut för den hade sin hund flexikoppel och så klarar han inte riktigt av den (en labbe) den hoppade på Huggo bakifrån men nådde inte riktigt ända fram, alltså vi hade passerat och då vände den andra hunden om och hoppade på oss. Han fick då veta att han levde gubben men det hände ju inget eftersom jag drog med mig min hund därifrån. Vi är inte så goda vänner efter den incidenten precis. Men han håller sig på avstånd och då har jag uppnått mitt mål i alla fall.

/Caroline