Lenmar skrev:
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Det är faktiskt bevisat i en undersökning att kvinnor blir bättre chefer och medarbetare efter de fått barn. Man blir en ödmjukare människa, en bättre konflikthanterare och en bättre problemlösare det har att göra med att man får en ny syn på omvärlden och helt nya värderingar. Det hade du förstått om du på påstående ett och två svarat att du var kvinna/mor eller far ;)! Förmodligen stämmer samma resultat även överens på en manlig referensgrupp men de deltog inte i undersökningen :p.[/COLOR][/FONT]

Nä du, jag kan faktisk räkna ut det själv att man blir en "bättre" människa. (Iallafall hoppas jag att överlag blir så då det givetvis alltid finns sådana som inte blir det).:D
Men du.. det är fortfarande inte så att företaget tjänar pengar på att du är en "bättre "människa. Vem av oss ska ha högre lön? Jag som kan programera en robot på 30 minuter eller du som inte vet hur man sätter igång den och därmed kostar företaget pengar?
Som jag skrev innan, i vissa yrken som ex dagmamma är det ju en direkt kompetens att ha barn. Jag själv hade valt en dagmamma som är mor framför en som inte har barn själv (om de hade lika lång erfarenhet).