C.Ciklid skrev:Jag är egen företagare idag. Känns bäst så att kunna bolla med mina egna prioriteringar utan att ha en boss flämntandes i nacken. :p
//Camilla
Ja, det är verkligen skönt! Jag är med verkställande direktör och delägare i ett företag. Men min passion ligger i kemibranschen och har valt att jobba där med. Med alla dess bra och dåliga sidor.
batski skrev:Ja antagligen prioriterade de mannen...
Att du inte har sett det på din arbetsplats behöver det inte innebära att det inte händer på andra arbetsplatser, vilket det också gör. Det är lätt att säga att vi lever i ett jämställt samhälle när man är man...
Att jag inte har sett det på min egen arbetsplats eller någon annan, jag har inte hört det heller från någon av mina vänner och dess vänner. Och jag kan gott påstå jag har ett brett kontaktnät med många arbetsplatser involverade. Men visst det finns nog någon arbetsplats som gör så. Men det är definitivt inte normen.
Som jag påpekat innan. Det är lätt att slänga ut sig ord som jämställdhet när det kniper utan att vara självkritisk och granska möjliga orsaker till "varför".