Tack för ditt svar :) Ska se till att få med både nitrittest och Nitrivec när jag far till hästen. Pratade med stallägaren igår och hon lät som om hon tyckte att jag var lite överdrivet orolig [:o] Hon sa att om man vill så kan man ju testa nitriten.. Hon sa även att den andra hästägaren hade fått nitrit i sitt akvarium men att fiskarna inte verkade må särskilt dåligt av det :confused: Nåja, jag vet att jag är en hönsmamma när det gäller alla mina djur, hundar, häst, katt och fiskar :p Jag tror att mycket var det att hon har så mycket yngel (av varierande ålder)i sitt yngelkar just nu och därför ville bli av med mer än 5 st..

En liten parentes, stallägaren hade fått ett helt gäng nya yngel igår :)

Sen ännu en fråga, en person sa till mig att jag inte skulle mata fiskarna öht på flera dagar, sen mata dem lite och därefter inte mata alls i några dagar igen. Vad säger ni om det? Jag har matat dem igår och idag men bara med _väldigt_ lite mat en gång/dag och det har inte hunnit hamna något på botten iaf :p För övrigt så är de som tokiga i varandra, hanarna uppvaktar ständigt honorna. En av honorna bryr sig inte alls vem hon blir uppvaktad av medan ena honan är väldigt nogräknad och inte alls tycker om den största hanen. Jag har suttit framför akvariet många timmar, mycket bättre än att se på TV :D

mvh Anna