[quote=TinaW]Bra att du inte bara släpper ut katten igen... har den ägare som är intresserad, så kommer du att hitta dom![/quote]

Ja, jag vill inte släppa ut den, i fall den har gått rejält vilse, och varit hemifrån länge. Börjar ju bli höstrusk nu också. Skulle kännas som att jag övergav den, särskilt som den så uppenbart vill ha sällskap. Den satt ju som sagt också på översta våningen, och såg inte ut att försöka komma ut igen. Det är som sagt en hel del trafik där jag bor, och en del hundar. Jag har satt upp lappar i området, så om det är nå´n i närheten som äger katten, och letar efter den, så bör de se lapparna. Jag hörde att man kan annonsera på blocket att man hittat djur, ska kolla.

Men jag tror inte den bor i närheten, då hade jag nog sett den förr. Det var en kompis och hans tjej som såg den först i trappuppgången, och gav den lite mat, och enligt dem så slängde den i sig maten. Nu har den fått mat av mig flera gånger, och den äter upp allt med en gång, till skillnad mot min egen katt, så jag tror inte det är så enkelt att det är en utekatt som hör hemma i området, och går direkt hem till sig och får mat om man släpper ut den. Ja, halsbandet tyder på att den haft en ägare, men halsbandet sitter mycket löst, vilket tyder på att den magrat av se´n den fick halsbandet, eller så är det nå´n som inte kan särskilt mycket om katter som satt på den halsbandet. Man kan räkna ryggkotorna på den. Den kan ju ha kommit långväga ifrån med en bil t.ex, det händer ju att katter gömmer sig i motorrum på bilar, och hamnar där de inte hör hemma.

Jag är nog knappast ensam om att ha blivit adopterad av en katt, som man är osäker på om den har en ägare, och ingen ägare har dykt upp, trots lappar och annonsering.

Hur som helst så ska jag åka till veterinären med den imorr´n eller på tisdag, för att se om den är chipmärkt (den är inte öronmärkt), och låta dem undersöka dess kondition, och höra vad de tror, hur länge den verkar ha varit ute, och så.