Sonja skrev:
Nej du resonerar inte konstigt. Men det finns ett fakta till... pengar. Räkor är ju lite nytt och det kommer märkliga och snygga färgvarianter som kostar jättemycket. Om folk är villiga att betala massor för att köpta räkor betalar de säkert massor för specialfoder även om det inte är nödvändigt. Så tror jag tillverkare kan resonera lite grand. Eller det är i alla fall sunt att vara lite skeptisk.

Matar man med olika typer av mat täcker man säkert upp alla behov de har, dom är ju allätare. Men det är förstås väldigt lätt att mata med ett specialfoder, då behöver man kanske inte fundera på om dom skulle behöva annat också.

När det gäller färgen på räkorna så tror jag nog att aveln är viktigare. Fast en räka som mår riktigt dåligt är nog inte klar och snygg i färgen. Men du får inte mer vitt i teckningen på en CR med "dåliga" anlag om du ger den specialfoder anser jag.

Allt jag nu skriver är bara sånt jag tror. Om någon annan har andra ideér om det här så snälla skriv lite om det :)

Vi behöver lära oss mycket mer om räkorna :D

okej, att tex CR skulle få ett bredare vita band hade jag inte tänkt mig för det beror ju på föräldrarna, men att dom kanske skulle få lite starkare färg...

tack för alla svar jag fått! :D [:o]

mvh christoffer