Nitra98 skrev:Eftersom hanen är blek och mager så skulle jag först mata upp dem ordentligt under någon vecka och sedan köra uteslutande med torrfoder efter det, jag tror nog de vänjer sig hyfsat snabbt om det inte finns något att välja på...
Det är alltså bara vad jag skulle göra, någon annan kanske vet bättre?
Matade med artemia idag och båda kom fram till sist och smakade varsin liten bit. Problemet är bara att de är så försiktiga och mest äter det som seglar ner rätt långt ner i akvariet. Detta innebär att de andra fiskarna hinner sätta i sig en himla massa artemia innan något alls når botten, jag måste slänga i stora klumpar för att inte allt ska bli uppätet på vägen ner. Har bla. två platy som äter hur mycket som helst på hur kort tid som helst, och jag är rädd att jag matar ihjäl dem. Men valet tycks vara att slänga i massor så att fjärilarna får något eller att slänga i lagom men då får fjärilarna ingenting. Funderade på om det är bättre att släppa i en stor bit otinad än att göra som jag gör nu och tina upp artemian innan jag matar. Men när jag försökt göra så har artemian flutit runt vid ytan istället för att sjunka ner mot botten. Någon som har något tips på hur jag kan göra för att alla ska få mat utan att någon äter ihjäl sig?