sonsam skrev:Hade lite liknande problem i början med mina. Mina tog dock torrfoder, men inte flingor som de spottade ut igen. Dessutom tog alla andra fiskar maten innan den kom ner till bolivianerna som ju äter i bottenskiktet. Jag köper lite större granulat som jag blöter upp för att det ska sjunka direkt. Jag slänger i minigranulat och lite flingor först och medans de andra fiskarna börjar äta lägger jag i det uppblötta fodret så att det sjunker ner direkt till bolivianerna. På så sätt får de i sig tillräckligt. Har haft dom ett år snart och dom är verkligen ståtliga.
Tyvärr har dom varsitt revir och verkar inte intresserade av varandra som par. Jag vet dock att det är en av varje kön eftersom dom lekte tre gånger alldeles som nyköpta. Vet inte riktigt hur jag ska få dom på lekhumör. Det finns flata stenar att lägga rom på.;)
Tack för tipset! Jag vet inte vad granulat är [:o]...... inte ens efter att ha sökt efter trådar. Men det är väl pellets av något slag? Så då är det alltså bara att lägga ner planerna på att försöka vänja dem vid flingor då...... Det börjar bli lite kris eftersom de andra håller på att äta ihjäl sig på artemia medans fjärilarna bara får i sig någon munsbit vid varje matning. Alltså- ett gäng mycket feta fiskar och två smala :( .De är lite väl försynta tycker jag.........
Synd att dina inte vill vara ett par längre.....Vill de inte ha en rot att lägga rommen på?