MrHankey skrev:
Healena: ser du skillnad på salt&pepper- & tuxedovarianten redan som yngel? Ett exempel är ju "mussarna" som är helfärgade som små, men utvecklar musseteckningen efter några veckor, medan andra yngel kan vara prickiga från födseln. Är det inte då möjligt att ett litet salt&pepparyngel, precis som musse, utvecklar fler prickar efter några veckor & då blir till en tuxedo eller liknande? Hur har utvecklingen för dina prickiga yngel sett ut, har det blivit fler & tätare prickar med tiden, eller har firren samma teckning både liten som vuxen? Är lite nyfiken nämligen, då jag har en hel drös med prickigt på uppväxt ;)

De som blev tuxedos (eller jag är mer benägen att eg. kalla dem black
- eftersom fracken är kolsvart på båda
http://www.monas.se/ny_platysida/platybilder/minibilder/ovriga/mini_black.jpg..) var från födseln ganska jämt fläckiga över hela kroppen (utom ansiktet). Efter några veckor hade fläckarna liksom flytit ihop - och blev till den berömda "fracken" :D Den ena är gulnosad & den andra orangenosad..de är SÅÅÅ söta :p
Att jag tror att Dido är/blir salt& pepper beror på att fläckarna från början bara var koncentrerade till stjärtroten, och nu har några enstaka fler på kroppen tillkommit. Hade h*n blivit tuxedo hade h*n troligtvis redan visat sådana tendenser. Och mamman är salt & pepper...h*n är en liten minikopia av sin mor :p C.a 8 veckor är h*n. Och jag TROR det är en HON :p

Så ja, jag har sett direkt från början vilka som skulle kunna bli tuxedo, och efter några veckor sett om jag haft rätt - och det hade jag *S*
Få se om jag har rätt med Dido..

Däremot kan man ju aldrig ta miste på en wagtail - det är ju bara frågan om vilken färg/teckning kroppen får *L*