lennart wiklund skrev:Hur i hela friden gör ni när ni fiskar????
Denna fråga tror jag har varit uppe i nya trådar fem-sex gånger under två år på forumet!!
Själv är jag fiskare samt jägare.Abborre bryter man nacken av=ögonblicklig död!!
Detta kräver dock en mycket van hand,inget att rekommendera för nybörjare,då är det bättre att lägga fisken på mage på hårt underlag samt ta en sk priest=fiskdödare,ser ut som en batong!
Gäddor eller stor öring slår jag mycket hårt i huvudet med en sådan fiskdödare,eller en tjock tung pinne/påk.
Hur i hela friden kan du kjell kontra ola eller vad han nu heter gå ut med en sådan sak som att skära strupen av en fisk för att avbloda den till döds???är du muslim=djurplågare??
Muslimer är mästare att plåga djur,det slaktas tusentals djur här i sverige på detta vis varje år,TROTS ATT DET ÄR FÖRBJUDET!!
Tror inte du vill få båda dina halspulsådrar avskurna samt känna hur livet rinner ur dej,eller hur??
Även fast jag är jägare som skjuter både rådjur,älg,tjäder,samt är även slaktare av tamboskap ibland så är jag en stor djurvän samt har respekt för djuren!skära halsen av en levande fisk skulle jag för mitt liv aldrig göra.
lennart
då antar jag att du tar 100/100 perfekta skott utan att djuret skadeskjuts...
det är inte bara halal, utan även kosher, och i viss del även kristen tradition att blöda ut djuren, så var snäll och kom inte med angrepp på en enskild religion.
var slaktas dessa tusentals djur någonstans? och har du tänkt på att de delar som blir över efter halal och kosher säljs som vanligt svenskt kött..?