detta låter i mina öron inte klokt.

då kommer personligen mitt intresse för att vara goldmedlem här svalna betydligt.

visst, man får artbeskrivningar och några tävlingar, men om man inte kan nå ut till folk genom att sätta ut annonser..... mjeeeee........

låter som en mycket dålig idé.

Varför skulle det innebära att man inte får sätta ut annonser. Man kan ju ha några stycken produkter i varje annons (max 5 st) och 2 annonser - så man kan alltså sälja 10 saker samtidigt.
Det är ju också bara att plocka bort en inlagd annons om man vill ha in en ny.

Eftersom annonsmöjligheten var ett viktigt dragplåster för att få mer medlemmar till Zoopet bör väl Ni gå försiktigt fram i den här frågan. Det här förslaget måste väl ändå ses som en försämring för de betalande medlemmarna. Med andra ord ett avsteg från det avtal man kan sägas ha gjort genom att bli medlem i Zoopet

Tyvärr har det ju blivit som så att några få har börjat utnyttja Zoopets annonsmarknad till en ren kommersiell verksamhet - dvs de säljer kontinuerligt odlad fisk här i stor skala (tiotusentals kronor), det finns t.o.m. de som importerar fisk i rätt stor skala som sedan säljs vidare här, det finns de som i rätt stor skala importerar foder etc. i storförpackning som de sedan delar upp och säljer vidare.

När jag häromdan städade upp i annonsbörsen hittade jag mängder med annonser från vissa med ett sammanlagt värde på "varorna" på över 100.000 och då handlar det om rent kommersiell verksamhet. Det är dock omöjligt för mig att bevisa detta i varje enskilt fall och därför måste det till nya generella regler som är klarare.
Jag har också upptäckt att vissa enbart har blivit goldisar för att kunna kränga i annonsbörsen (de är inte alls aktiva i t.ex. forumet) och att betala bara 225 spänn och sedan under ett år kunna sälja för sexsiffriga belopp är inte meningen.

Jag har lite svårt att förstå hur en hobbyodlare eller den som vill kunna sälja ut enstaka prylar skulle kunna drabbas av de nya reglerna.

Det enda tillfälle där det skulle behöva bli ett problem skulle i så fall vara när t.ex. någon säljer ut ett akvarium, fiskar, växter etc. och då skulle behöva annonsera i flera olika kategorier - vid sådana tillfällen skulle man kunna göra undantag.