Hmm.. På juldagen fick min hona, K2, yngel. Hon födde även dagen efter och totalt blev det 15 yngel (som jag har kunnat räkna till så det kan ju finnas betydligt fler). Idag var hon död :( Hon har varit hängig sen hon födde.. Det är alltså bara en av mina honor som har lyckats föda utan att dö.. Båda honorna som dött efter födsel har varit 1/2 svarta. Honan som överlevt är blond. Även Enya (som senare visade sig vara en hane [:o] har dött). Kvar av de ursprungliga guppiesarna är nu:
*Diva
*Anarkist
*Citronlakrits
*Chomolungma (som också visade sig vara en hane. Dock ser han ut som en hona i kroppen..men han har gonopodium..De andra hanarna simmar ibland efter honom och visar upp sig som de gör för honorna :confused: )
Nu var de ju i och för sig några månader (från 3-5 månader) när jag fick dem men det konstiga är att det är de yngsta fiskarna som har dött. Diva, Anarkist och Citronlakrits var ju de som var äldst..
Det råder ju absolut ingen fiskbrist i mitt akvarium, Leslie och Monty är ju lite drygt 2 månader nu. Sen har jag ju andra kullen på minst 5 yngel och sen de nya 15 ynglen.. Sen har jag ju ancistrusen Malte samt räkorna Snöboll och Snövit...och Snigel förstås :p
mvh Anna