[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Hej Lena & Robban![/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3] [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Nu gör ni mig lite orolig..[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Yngelakvariet är fyllt med vatten från det stora karet. När jag flyttade ynglen så gjorde jag det i yngelboxen som jag "fiskade" upp med en stor/djup glasskål som jag förde in under vaggan. Är ni med? Ynglen är ännu kvar i vaggan fast i det lilla karet.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Anledningen till att jag flyttade dem är ju för att de andra Platysarna hoppar in till ynglen och äter upp dem.. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Lena, vad menar du med "inhoppning"? Är det sen när de ska ner i det stora karet igen? Eller är jag helt ute och cyklar nu?? :confused: [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Robban, i morse var det de 4 små + den lilla från i förrgår som vi lyckades klara. Jag såg den förvisso inte i morse men den var nog bland växterna :) [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]I den andra yngelvaggan befinner sig en annan fyrkantig hona men iden hade ingen hänt nu när jag kom hem.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Och jag kan inte mer än hålla med att Tigerbarberna är hulliganer! Men jag har inte märkt att våra Röda Fantomtetror är lika het på gröten, eller är det bara för att jag har missat deras yngelattacker?[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Tacksam för era svar![/SIZE][/FONT]