Stew skrev:Halloj,
Hmm. alla fiskar kan vara skygga under perioder. Absolut när de är mindre... Så ge det ett tag.
Snart kommer du vara tvungen att byta till ett större kar för dina fiskar (540-720 liter) och vid det laget så kan jag lova att dina små söta fiskar försöker bita i din arm när du stoppar ner den i karet... Eller i dina fingrar när du matar dem.
Så njut av lugnet ett tag till :)
Läste något om att blanda oscar med scalar... Jodå det blir finfin mat för påfåglarna.. Bra semesterfoder troligen.. Precis som alla andra mindre fiskar... När något är litet nog att få plats i munnen på en oscar, och ser ut att smaka gott, så hamnar det där förr eller senare..! Typ fingrar, plastbitar, tetror, scalarer. TJa. Det mesta :P
det hoppas jag att de blir mindre rädda o vänjer sig saken är att jag har inte skrämt de alls jag kommer nära karet o försöker o kolla på de men de är nästan alltid under rötter o kommer fram bara när de är hungriga,tänkte tabort alla rötter så att kanse de vänjer sig mer när de har ingenstans o gömma sig under!?o det klart jag ska köpa en ny kar till de som är minst 500 liter jag kollar runt men de är dyra!